fredag, mai 15, 2009

Eksamenstid

No er der tid for eksamenslesing, eg har komet godt i gang føler eg, ikkje den beste studenten, men bra til å være meg ;)
Har eksamen 19 og 27 mai, regner med å være heime på Godøya ganske tidlig i Juni, so blir bra sommarferie!
Mitt blant lesinga tenkte eg skulle skrive ei liten oppdatering. denne gongen vil eg dela eit bar artiklar som eg fann på nettaviser
Den først er om at sjokolademelk faktisk er veldig bra når man trener, ofte betre enn dyre sportsdrikker. So endelig he eg fått ein grunn til å forsvare min O`boy drikking, som det blir ein del av i løpet av ei veke! Både før og etter trening, har ikkje prøvd å drukke det under trening. Om du vil lese meir om kvifor sjokolademelk er bra, trykk
her
I en anna artikkel so las eg litt om alderdom, å ka ti en merka at ting gjenge nedover!
alderdomstegnene blir merkbart tydeligere etter at vi runder 27 år.”
Sia sist oppdatering, so he eg hatt bursdag, å he faktisk blitt 27 år, tru det den som vil!
Å her er kva eg fann i artikkelen om det:
For tre parametere i undersøkelsen - psykisk visualisering, hvor fort man tenker, og resonering - ble resultatet merkbart dårligere når testpersonene hadde bikket 27 års grensen.”

Om eg no i framtida bruker litt lengre tid på ting, så veit dokke kva grunnen er!
So husk det Marte, når eg spela spel mot deg ;)
Håpe dokke alle fær en god 17-Mai!!!

5 kommentarer:

Eivind Myhr sa...

Dårlig gjort at ho Marte skal være så ung heile tida! Fra neste januar har æ også ei god unnskyldning for å tape for ho Marte!

Du veit det finnes mange gode hjelpemidla Kay, som stokk, rullator, brilla, høreapparat og sjuendesans... Treng ikkje å være så ille å bli eldre..

Stine sa...

enig Eivind, ekje alle så bli 27år (håpe ej bli d), så oss fær føle oss priviligerte:)

Per Oddvin Stornes sa...

Gratulere med en overtsått eksamen! One to go:) Heldige so fær reise so tila!

Ej he fakisk tenkt på ka ej ska drikke eller eite etter en joggetur som e bra for kroppen og joggeturen, men ska prøve me sjokomelk no!

Marte sa...

HAhhahah! Ja, du finne alltid på unnskyldninga du, Kay. D e nok bare å innrømme at e e bedre enn d. Åsså e e jo ung å sprek enda, du har et lite poeng.

Stå på gamlis! haha:P

PS: e tror d e bare tollj at o'boy e bra når man trena. D e jo sååå masse sukker i!! Bedre å drikke vann å spise banan! Og amen for det! :P

Eivind Myhr sa...

Det heile kjæm jo an på koffør man træne da.. En grunn kan være å slanke sæ, og da e de nok lurt å ikkje drikke for masse sukker etterpå, la kroppen tære på fettet ei stund. Om man træne for å bli stor og sterk, bør man vel få i sæ nokka, sånn at kroppen ikkje tære på muskla og sånt, men is tedet bygge muskla.

Min favoritt e når man træne for å kunne spise godsaker uten å legge på sæ etterpå. Da e både sjokolademelk, sjokolade og massa anna godt heilt ok:)

Trur de bli masse godis på mæ når æ skal sykle Bodø-Trondheim i sommer.